Perbandingan Lengkap Semua Sistem Agent Yang Ada di Malaysia
KUPASAN LENGKAP SISTEM EJEN DI MALAYSIA
Mengurus tenaga kerja manusia bukanlah hal yang mudah terutamanya apabila membabitkan hal komunikasi, emosi dan pelbagai perwatakan yang berbeza-beza. Permasalahan yang sama dihadapi oleh bisnes yang mempunyai ratusan ejen dropship, puluhan stokis negeri dan transaksi membabitkan 6-7 angka sekali urusniaga.
Satu kesilapan kecil sahaja mampu mengakibatkan masalah yang besar kepada entiti tersebut. Jadi artikel ini terkait langsung di mana kami selaku orang yang sudah mempunyai pengalaman dalam sistem agent sejak tahun 2015 ingin mengupas perbandingan antara semua sistem yang ada.
#1 Pertama, apa masalah yang kita mahu selesaikan dengan menggunakan sistem urus ejen?
Kita semak terlebih dahulu adakah selama ini semuanya dibuat secara manual dan ada kesan produktiviti terhadap bisnes kita. Contohnya, staff terpaksa kira komisen secara manual lantas masa terbazir begitu sahaja walhal dengan automasi, tak perlu staff anda dikorbankan untuk hal sebegitu. Demikian satu aspek yang boleh diselesaikan dengan adanya langgan sistem urus ejen. Tak usah kita gunakan tenaga staff untuk hal yang boleh diautomasi sebaliknya staff boleh fokus untuk menyediakan khidmat pelanggan terbaik kepada stakeholder bisnes anda.
#2 Berapakah anggaran bajet yang kita boleh keluarkan untuk sistem urus ejen?
Sebut sahaja bisnes, harus ada pelaburan. Mereka yang berjaya biasanya menggunakan pendekatan mudah iaitu 1% dari pendapatan bisnes anda setiap bulan perlu dilaburkan untuk infrastruktur dan fasiliti kemudahan. Katakan bisnes anda menjana RM100,000 setiap bulan, jumlah relevan untuk kos pelaburan automasi begini 1% daripadanya iaitu RM1000 sebulan. Ia sangat adil untuk anda dan pasukan anda yang sedang bertungkus lumus.
#3 Ciri ciri sistem urus ejen stokis yang perlu ada
Sejak menguruskan 10 tahun lepas, kami sarankan kepada pelanggan untuk mengutamakan beberapa features penting. Pertama, customer support yang mantap. Tanpa customer support yang mantap, Kedua, carilah syarikat penyedia sistem agen yang sentiasa berkomunikasi dengan anda bagi memudahkan urusan keperluan bisnes pengguna.
#5 Sentiasa update features terbaru
Secara open secret, kita maklum bahawasanya majoriti sistem ejen lebih kurang sama sahaja. Cuma kelebihan yang kami ada:
- Pengalaman dalam sistem ejen
- Customer support direct via whatsapp
- Features istimewa dan khusus antaranya tak perlu pegang stok atau pegang stok, ejen buat sales tapi HQ boleh dapat database customer.
- Harga paling murah RM599/sebulan.
Ini jadual perbandingan sistem urus ejen stokis yang mungkin anda perlu lihat dengan teliti.
Features | Bizapp | Ejen2u | TheBoss | Onpay | Ordersini | FounderHQ |
Support Customer | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Feature Pegang Stock & Tanpa Stock | – | – | – | – | – | ✅ |
HQ boleh database dari sales ejen | – | – | – | – | – | ✅ |
Level/Tier | 6 | 4 | 4 | 3 | 3 | UNLIMITED |
Integrasi | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Pemasaran | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||
Online Shop | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||
Inventory | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Payment Gateway | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Follow Up | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | |
Order Status | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Payslip | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Sales Team Commision | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Tuan puan boleh pertimbangkan untuk kesesuaian bisnes masing masing. Bagi pihak FounderHQ, kami memberikan 14 hari trial percuma kepada orang ramai dan andaikata pihak tuan rasa tidak sesuai dengan tawaran sistem agent FounderHQ, boleh batalkan bila bila masa sahaja. Jika pengguna rasa tidak bagus pun boleh minta refund.
Usah risau kami akan refund tanpa banyak soal berbasa-basi.Untuk mencoba sistem agent FounderHQ, boleh terus ke halaman ini.